“Το τρίτο Στεφάνι”, από το Κ.Θ.Β.Ε

Το “Τρίτο Στεφάνι”, το μυθιστόρημα  του Κώστα Ταχτσή, έμελλε να αλλάξει την ελληνική λογοτεχνία και να δώσει λόγο και υπόσταση στο μικροαστικό κόσμο της μεταπολίτευσης. Οι ιστορίες της Εκάβης και της Νίνας “έβγαλαν στη φόρα τα άπλυτα” της ελληνικής κοινωνίας και , ενώ με θράσος – ή άραγε με θάρρος; – παραμερίζουν κάθε καθωσπρεπισμό, μας ταξιδεύουν στην Ελλάδα του 20ου αιώνα μέχρι τον εμφύλιο.

Το μοναδικό αυτό έργο έρχεται και μεταπλάθεται στα χέρια των Σταμάτη Φασουλή και Θανάση Α. Νιάρχου και παίρνει σχήμα και χαρακτήρα από τον σκηνοθέτη Θανάση Παπαγεωργίου. Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέτρο Βορείου Ελλάδος, το Τρίτο Στεφάνι ανεβαίνει στη Μονή Λαζαριστών και το αποτέλεσμα συγκλονίζει.
Η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου , στην πρώτη της συνεργασία με  το ΚΘΒΕ , μεταμορφώνεται σε Εκάβη και είναι καθηλωτική. Η ερμηνεία της είναι εκρηκτική χωρίς να αγγίζει ούτε λεπτό την υπερβολή ( παρόλο που ο ρόλος θα μπορούσε να την παρασύρει εύκολα ), αλλά και χωρίς να καπελώνει τον υπόλοιπο θίασο, ο οποίος είναι εξίσου δυναμικός. Οι νευρικές κινήσεις του Δημήτρη (Μαραγκόπουλος Νίκος ) , ο τρόπος με τον οποίο βρίζει η Ελένη ( Άννα Μαντά) δίνουν στον κάθε χαρακτήρα τόσο ρεαλιστική υπόσταση, που σε παρασέρνει στη δίνη της ζωής τους.

Και είναι αυτό που σε κάνει να συγκλονίζεσαι ακόμα πιο πολύ: οι ιστορίες αυτές των ανθρώπων συνέβησαν πραγματικά και μάλιστα διαμόρφωσαν καθοριστικά  τόσο τον Ταχτσή , όσο και κατ’ επέκταση και την ελληνική κοινωνία.

Ο συγγραφέας μπορεί να μη μιλάει άμεσα για τον ευατό του στο έργο,  αναφέρεται όμως στη ζωή του και συγκεκριμένα στη σχέση του με τη μητέρα του και κυρίως με τη γιαγιά του , μια γυναίκα βασανισμένη , μισότρελη,  όπως ο ίδιος έχει δηλώσει, η οποία όμως ήταν και η μόνη γυναίκα που αγάπησε. Μέσα στο κείμενο δίνεται βάση στην ομοφιλοφυλία και οι πολλαπλές συμπτώσεις γύρω από το θέμα δείχνουν,  σε μια δεύτερη ανάγνωση , πως  οι συνθήκες της ζωής του συντέλεσαν και αυτές στη διαμόρφωση της ερωτική του κλίσης . Ο αυτοβιογραφικός  χαρακτήρας του έργου δίνεται με έμμεσο τρόπο στην παράσταση , με τη διακριτική αλλά μη παθητική παρουσία του συγγραφέα στη σκηνή.

2Η υπόθεση αλλά και οι ηθοποιοί απογειώνονται  από την ευρηματική σκηνοθεσία .
Μέσα από το μοναδικό σύμπλεγμα αφήγησης και δράσης , κάθε χρονική ακολουθία περισσεύει ενώ τα διαφορετικά χρονικά αλλά και τοπικά επίπεδα διαδέχονται αρμονικά το ένα το άλλο. Η πολυμορφική και συνάμα λιτή σκηνογραφία δένει αριστουργηματικά με τη ροή της παράστασης.Αυτή η εναλλαγή κρατάει σε εγρήγορση το θεατή και τον οδηγεί στην ουσία της αφήγησης των δύο γυναικών.Η εμβληματική μουσική ακολουθεί την εξέλιξη της ιστορίας  και δεν την προκαθορίζει , ενώ σημαντικό ρόλο στο συνολικό αποτέλεσμα   έχουν και τα ψηφιακά σκηνικά.

Ομολογουμένως , ακούγοντας κάποιος τη διάρκεια της παράστασης ( σχεδόν 3 ώρες ) μπορεί να θεωρήσει πως είναι κουραστική και φλύαρη. Ωστόσο στην πραγματικότητα, οι στιγμές κυλούν αβίαστα και ακόμα και στο διάλειμμα ανυπομονείς να ξανασυναντήσεις τους ήρωες,

Το “Τρίτο Στεφάνι” , λοιπόν , είναι μια παραγωγή που δε θέλετε και πραγματικά δε πρέπει να χάσετε. Δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία  να ανακαλύψει μια άλλη εποχή , μια άλλη Ελλάδα, που , όμως , όπως λέει και ο συγγραφέας,  «εκφράζει και θα εκφράζει για πολύ καιρό ακόμα τον ψυχισμό του Έλληνα».

3ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διασκευή: Σταμάτης Φασουλής, Θανάσης Α. Νιάρχος
Σκηνοθεσία:- Δραματουργική επεξεργασία- Φωτισμοί: Θανάσης Παπαγεωργίου
Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας
Κοστούμια: Λέα Κούση
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Μουσική διδασκαλία: Νίκος Βουδούρης
Στίχοι τραγουδιού φινάλε: Μάρα Τσικάρα
Βοηθός σκηνοθέτη: Κοραλία Τσόγκα
B’ βοηθός σκηνοθέτη: Κική Στρατάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Δανάη Πανά
Βοηθός ενδυματολόγου: Ήρις Τσαγκαλίδου
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

Παίζουν με αλφαβητική σειρά: Κατερίνα Αλέξη, Μομώ Βλάχου, Θανάσης Δισλής, Έφη Δρόσου, Γιώργος Ευαγόρου, Ελένη Ζιάννα, Ελένη Θυμιοπούλου, Θόδωρος Ιγνατιάδης, Γιάννης Καραμφίλης, Δημήτρης Κολοβός, Βασίλης Λέμπερος, Άννα Μαντά, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Χρίστος Νταρακτσής, Λίλιαν Παλάντζα, Χάρης Παπαδόπουλος, Βασίλης Παπαδόπουλος, Μαριάννα Πουρέγκα, Θάλεια Σκαρλάτου, Τζένη Σκαρλάτου, Θοδωρής Σκούρτας, Μάρα Τσικάρα, Κοραλία Τσόγκα, Μαρία Χατζηϊωαννίδου, Άννη Χούρη.

Συμμετέχουν επίσης: Γιάννης Καράμπαμπας, Χρήστος Διαμαντούδης και οι μικροί Αχιλλέας Νεραντζής & Δημήτρης Στόκας.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη 18:00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 20:00, Κυριακή 19:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Για όλες τις παραγωγές του ΚΘΒΕ εισιτήρια από 5 € έως13 €

ΤΕΤΑΡΤΗ-ΠΕΜΠΤΗ:
Γενική είσοδος: 5 €

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Από φέτος: Νέες τιμές!
Κανονικό εισιτήριο (Θέσεις πλατείας): 10 €
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8 € (Θέσεις εξώστη, Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)
Ομαδικό εισιτήριο: 7 € (για κρατήσεις άνω των 20 ατόμων)

ΣΑΒΒΑΤΟ & ΚΥΡΙΑΚΗ:
Κανονικό εισιτήριο: 13 € (Θέσεις πλατείας)
Κανονικό εισιτήριο: 10 € (Θέσεις εξώστη)
Εκπτωτικό εισιτήριο: 8 € (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65)

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
Με το ΙΧ αυτοκίνητο από το κέντρο, μέσω της οδού Λαγκαδά-Ακριτών-Δ. Σολωμού-Κολοκοτρώνη. Από το λιμάνι, μέσω της λεωφόρου Δενδροποτάμου- Ακριτών-Δ. Σολωμού-Κολοκοτρώνη

Με το αστικό λεωφορείο Λεωφορεία 18, 27, 38 και 56: Στάση «Παύλου Μελά» (οδός Λαγκαδά). Λεωφορείο 34: Στάση «Μονή Λαζαριστών» (οδός Ακριτών).
Διατίθεται το πάρκινγκ της Μονής Λαζαριστών έναντι 2 ευρώ για όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Υπάρχει πρόσβαση για άτομα με ειδικές ανάγκες, καθώς και οι αντίστοιχες εξυπηρετήσεις.

Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200
Με πληροφορίες από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

by Φωτεινή Γάλλου

Διάβασε επίσης!

Ψήφισε το καλύτερο άρθρο για το μήνα...