Είναι κάποιες ειδήσεις, που καθώς χαζεύεις στο διαδίκτυο σε κάνουν να χάνεσαι και να θες να μάθεις περισσότερα γι’ αυτήν καθ’ αυτή. Ειδικά και σε περιόδους εξεταστικής, που συνεχώς προσπαθείς να βρεις ένα λόγο να αποσπαστείς απ’ το διάβασμα. Έτσι και εγώ, έπεσα πάνω σ’ ένα άρθρο πάνω σ’ ένα δημιούργημα ενός Αμερικάνου καλλιτέχνη, του Phillip K. Smith, που εγκατέστησε μια αψίδα από 250 στύλους από καθρέφτη στην πασίγνωστη Laguna Beach στην Καλιφόρνια.
Η “ Quarter Mile Arch ”,όπως επέλεξε ο καλλιτέχνης να ονομάσει, που εκτείνεται με μια απαλή καμπύλη κατά μήκους της Laguna Beach.
Οι στύλοι από γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι, υπολογισμένοι έτσι ώστε να έχουν το διπλάσιο ύψος από τον μέσο ενήλικο άνθρωπο, τοποθετήθηκαν έτσι ώστε να απέχουν εξίσου από την πόλη και από την θάλασσα και να δημιουργούν ένα φράγμα μεταξύ των δυο. Οι στύλοι ενσωματώθηκαν με τέτοιο τρόπο, που σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας κλέβουν την παράσταση από τη παραλία και αναδεικνύουν την ατελείωτη παλέτα χρωμάτων της Φύσης και προπάντων την ομορφιά του κόσμου που πάει χέρι-χέρι με την Τέχνη.
Ο Smith εκμεταλλεύτηκε την δύναμη των ανακλαστικών επιφανειών προκειμένου να καθρεφτίσει το τοπίο καθώς επίσης και το απαλό φως αλλά πιο πολύ τα παγκοσμίου φήμης ηλιοβασιλέματα της Καλιφόρνιας. O ίδιος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Εκτεινόμενη κατά μήκος της Παραλίας, η αψίδα σχηματίζει ένα ορατό φράγμα μεταξύ του τεχνικού-υλικού κόσμου και του φυσικού κόσμου, και αντανακλά τα συνεχώς εναλλασσόμενα χρώματα του ωκεανού, του ουρανού και της ακτής καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Από συγκεκριμένες οπτικές γωνιές, οι στύλοι έχουν παραταχθεί έτσι ώστε οι θεατές να μπορούν να απολαύσουν ένα πλήρη τοίχο αντανάκλασης. Ανάλογα τη θέση που έχει κάποιος, οι στύλοι μπορεί να φαίνεται πώς είναι ένα ενιαίο σύνολο χωρίς αποστάσεις μεταξύ τους, και άλλες φορές να φαίνεται να υπάρχει απόσταση ανάμεσα στους στύλους. Από ψηλά, οι σκιές των στύλων έτσι όπως πέφτουν πάνω στην άμμο, δημιουργούν διάφορα μοτίβα, σαν αυτά των ηλιακών ρολογιών.
«Οι θεατές μπορούν να απολαύσουν το ¼ Της Αψίδας και από απόσταση, από διάφορα ευνοϊκά σημεία πάνω στα βράχια και στους δρόμους της πόλης, αλλά και στην παραλία, φυσικά, από κοντά.» είπε ο Smith.
Το έργο ήταν μια χορηγία του Μουσείου Τέχνης Laguna και ήταν μέρος της έκθεσης του με θέμα Τέχνη και Φύση.
By Γιώργος Τζέλης