Η Θετική Σκέψη και Ψυχολογία

Σπυριδούλα Παυλίδου

Σπυριδούλα Παυλίδου

Share on facebook
Share on twitter

Όλα περιστρέφονται γύρω από την αντίληψη και το καθετί έχει να κάνει με τον τρόπο σκέψης, πως εκφράζεται κάποιος, πως μιλάει, πως αντιμετωπίζει τις καθημερινές προκλήσεις. Οι θετικές σκέψεις είναι τρόπος ζωής! Ξέρεις ότι έχεις τη δύναμη να το ελέγξεις αυτό και να γίνεις κυρίαρχος τόσο των συναισθημάτων όσο και των πράξεών σου; Πώς θα σου φαινόταν να χαμογελάς και να χαίρεσαι τη ζωή περισσότερο; Μπορείς να το κάνεις!

Η Θετική Σκέψη

Η καθημερινότητα είναι σκληρή και απαιτητική, οι ρυθμοί εντατικοί και με την πραγματικότητα της καραντίνας ακόμα πιο πιεστικοί. Όμως, σίγουρα μπορείς να ανταπεξέλθεις και να βγεις νικητής! Πάμε να δούμε ορισμένα tricks για την βελτίωση του τρόπου σκέψης και της ζωής:

1. Θετικότητα vs Αρνητικότητα

Χρησιμοποίησε θετικές διατυπώσεις στην καθημερινότητά σου και αντικατέστησε τις αρνητικές. Για παράδειγμα, επίλεξε τις λέξεις “Μπορώ”, “Είναι δυνατόν”, “Άλλη φορά” και όχι τις λέξεις “Δεν μπορώ”, “Είναι αδύνατο”, “Είναι ατυχία”. Όλα γίνονται για κάποιο λόγο, κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις. Μην είσαι μίζερος και παλεύεις με ό,τι συμβαίνει. Η ζωή συνεχίζεται και είναι μικρή!

2. Επιλογή θετικών δραστηριοτήτων

Παρακολούθησε ταινίες που σε κάνουν να αισθάνεσαι ευχάριστα. Μείωσε τον χρόνο ακρόασης ειδησεογραφικών δελτίων και ανάγνωσης εφημερίδων. Συναναστρέψου με άτομα που σκέφτονται θετικά, μίλα με φίλους. Επίσης, καλή είναι η συμμετοχή σε φυσικές δραστηριότητες για εκτόνωση, όπως περπάτημα ή κολύμπι. Κάνε διαλογισμό, σκέψου τι σε δυσαρεστεί και προσπάθησε να το αποβάλλεις από το μυαλό σου. Άκουσε μουσική που σε χαλαρώνει. Ξεκίνα το το γράψιμο θετικών εμπειριών, ζωγράφισε ή χόρεψε.

Θα μου πεις “είμαι κουρασμένος δεν έχω όρεξη”. Δεκτό, αλλά αν προσπαθήσεις έστω και απρόθυμα στην αρχή θα δεις, θα έχει αποτέλεσμα. Θα γελάσεις!

3. Απόρριψη αρνητικών σκέψεων

Σύμφωνα με ψυχολόγους, ένας τρόπος να αποβάλλεις τις πολλές περιττές σκέψεις, εκείνες που δεν σε αφήνουν να ηρεμήσεις ή να κοιμηθείς, είναι να σκέφτεσαι ότι είσαι μπροστά από ένα παράθυρο και τις πετάς έξω, ή ότι έχεις έναν γεμάτο καμβά και σιγά σιγά σβήνεις λέξεις. Όσο αστείο και αν φαίνεται, δουλεύει! Ξεφορτώσου ό τι σε δυσαρεστεί και νοιώσε πιο ελαφρύς!

4. Βγες έξω

Η συναναστροφή με άλλους, οι εξωτερικές δουλειές, η έκθεση στη φύση και στον καθαρό αέρα, καθαρίζουν το μυαλό και μειώνουν τα επίπεδα στρες. Μείνε δραστήριος, ακόμα και όταν είσαι στο σπίτι προσπάθησε να κάνεις πράγματα για να γεμίζεις τις ώρες σου, μάθε κάτι καινούριο (ξένη γλώσσα, μουσική, ζωγραφική, άλλαξε διαρρύθμιση στο σπίτι, μαγείρεψε). Πολύ σημαντικό, να μη μένεις με τις πιζάμες, σήκω και φόρεσε ρούχα ή φόρμες, χτενίσου, περιποιήσου, σίγουρα βοηθάει.

5. Χαμογέλα, έχε χιούμορ

Το χιούμορ είναι καλός τρόπος αντιμετώπισης των δύσκολων ημερών και σίγουρα προστατεύει από την απαισιοδοξία. Κάνε πλάκα, μη τα παίρνεις όλα σοβαρά, χαλάρωσε. Στα δύσκολα χαμογέλα, μείνε δυνατός. Κοίτα τον καθρέφτη και χάρισε ένα χαμόγελο στον εαυτό σου. Θα νιώσεις πιο όμορφα, θα νιώσεις πιο σίγουρος!

Είναι πολύ σημαντικό να μάθεις να σκέφτεσαι θετικά και να είσαι ευτυχισμένος. Όλα είναι θέμα συνήθειας, αν συνηθίσεις τον εαυτό σου να κρατά μια τέτοια στάση και να μην τον φταίνε όλα και όλοι, σίγουρα θα έχεις μια πιο υγιής ζωή. Προσπάθησέ το, αξίζει!

4. Μίλα, εκφράσου

Η προσπάθεια να εκφράσεις όσα νιώθεις και να “τα βγάλεις από μέσα σου” σίγουρα βοηθάει και πολλές φορές ανακουφίζει από ανεπιθύμητες σκέψεις. Λέγοντας κάτι που σε βασανίζει ή σε ανησυχεί μπορεί να βρεθεί λύση. Εξάλλου λένε ότι: “όταν μοιράζεσαι τα βάσανά σου, ελαφραίνουν”.

5. Δούναι και λαβείν

Όταν δίνεις θετική ενέργεια, παίρνεις θετική ενέργεια. Μίλα θετικά, δες τα πράγματα λιγότερο τραγικά και γίνει κυρίαρχος της καθημερινότητάς σου. Μένοντας θετικός, γίνεσαι πιο δυνατός και όταν φέρεσαι με αυτοσυγκράτηση, νιώθεις αυτοϊκανοποίηση και ολοκλήρωση. Πίστεψε στον εαυτό σου, από εκεί ξεκινούν όλα!

Γενικά, να σκέφτεσαι πως το θέμα δεν είναι τι λέει ο κόσμος, αλλά πως αισθάνεσαι και μαθαίνεις να αισθάνεσαι εσύ! Όλα είναι στο χέρι μας και καλό είναι να παλεύουμε για θετικές συνήθειες, συνήθειες που μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα και πλήρεις. Και να θυμάσαι: “κανείς δεν είναι τέλειος, αλλά όντας θετικός, μπορεί να γίνει δυνατότερος!”.

Πηγή: Η δύναμη της θετικής ψυχολογίας

Διάβασε επίσης!

Ψήφισε το καλύτερο άρθρο για το μήνα...