F1: Προβλέψεις για το 2020

Γιώργος Φιλτσόγλου

Γιώργος Φιλτσόγλου

Share on facebook
Share on twitter

Στο πλαίσιο μιας, όπως φαίνεται, δύσκολης αλλά και ιδιαίτερης χρονιάς, ειδικά για τις αθλητικές εκδηλώσεις, δεν έφτασε τελικά εκείνη η ώρα που τα κόκκινα φώτα θα σβήσουν στο Gran Prix της Μελβούρνης και τα μονοθέσια θα ριχτούν σε μια ακόμα μάχη ρόδα με ρόδα. Όλοι είχαν ανυπομονησία, για να δουν ποιος τελικά θα επικρατήσει, ποιος θα αποτελέσει την έκπληξη της φετινής χρονιάς, αλλά και ποιος θα απογοητεύσει με την απόδοσή του… ωστόσο οι συνθήκες που επικρατούν σε παγκόσμιο πλέον επίπεδο δεν ήταν δυνατόν να αφήσουν έξω από το πλαίσιο επιρροής τους την κορωνίδα του μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Τουλάχιστον οι χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης εξελίχθηκαν ομαλά και φέτος και μας παρείχαν χρήσιμο υλικό, για να κάνουμε και φέτος τις προβλέψεις μας…

Η μάχη της κορυφής:

Μετά και το πέρας των δοκιμών φαίνεται ότι στην κορυφή το τοπίο είναι αρκετά ξεκάθαρο. Η Mercedes, μετά και την πατέντα με το σύστημα “DAS”, φαντάζει αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τον φετινό τίτλο. Τα “ασημί βέλη” φαίνεται ότι δούλεψαν σκληρά για να διορθώσουν και τις ελάχιστες αδυναμίες του περσινού μονοθεσίου και πλέον δεν διστάζουν να δηλώσουν ότι έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση από ποτέ. Συστατικό της επιτυχίας της ομάδας, φυσικά, αποτελεί και το δίδυμο των οδηγών, το οποίο για 4η συνεχόμενη χρονιά φαίνεται ότι έχει ξεκάθαρους ρόλους, με σκοπό τους τίτλους. Πίσω ωστόσο από τη γερμανική ομάδα προβλέπεται να τερματίσει η Red Bull και όχι η Ferrari. Οι ταύροι, μετά την άκρως επιτυχημένη πρώτη πειραματική χρονιά με την Honda, προετοιμάστηκαν για να χτυπήσουν φέτος την κορυφή. Αυτό αποδεικνύεται από τις δηλώσεις του Horner και του Verstappen, από τους χρόνους στην πίστα, αλλά και από το γεγονός ότι η αυστριακή ομάδα ψάχνει να βρει κάθε μελανό σημείο της Mercedes. Δυστυχώς όμως για τους ουδέτερους φαν του αθλήματος, δεν φαίνεται στην παρούσα φάση η απειλή προς τη Mercedes να είναι ιδιαίτερα σοβαρή. Όσον αφορά τη Ferrari, η ομάδα φαίνεται να μην μπορεί να ξεπεράσει την περσινή κρίση. Η εξέλιξη τόσο στο μονοθέσιο όσο και στην πίστα ήταν ελάχιστη, οι δηλώσεις του Binotto δεν αποπνέουν ιδιαίτερη σιγουριά και οι πιλότοι της Ιταλικής ομάδας φαίνεται ότι ρίχνονται στη μάχη χωρίς ξεκάθαρους ρόλους και στρατηγική. Το παρήγορο για τους “κόκκινους” είναι ότι η Ιταλία έχει να ασχοληθεί με πιο σοβαρά θέματα αυτή την περίοδο. Εκτός εάν τελικά η Ferrari… μπλοφάρει αλά Mercedes…

F1.com
Η νέα Ferrari SF1000, αντίγραφο σχεδόν της προηγούμενης.

Η μάχη του Upper Midfield

Αδιαμφισβήτητα η μάχη του Upper Midfield” αναμένεται να είναι η συναρπαστικότερη στη φετινή F1. Οι ομάδες που βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία έχουν επενδύσει αρκετά χρήματα και έχουν ξοδέψει πολύ χρόνο, ώστε να μπορούμε να προβλέψουμε φέτος ένα πιο “πολύχρωμο” podium. Την ηγεσία του Midfield δείχνει την δεδομένη χρονική περίοδο να αναλαμβάνει η Racing Point. Η ροζ ομάδα του μπαμπά Stroll” είναι πασιφανές ότι δεν περιμένει το deal με την Aston Martin, για να αρχίσει να διεκδικεί τα σκαλιά του βάθρου. Γι’ αυτό επένδυσε φέτος σε μια επιτυχημένη συνταγή: αυτήν της περσινής Mercedes. Η Racing Point αγόρασε πάρα πολλά κομμάτια από τα ασημί βέλη, τα οποία προσάρμοσε ατόφια στο μονοθέσιό της, για να κατεφέρει τελικά να κερδίσει το προσωνύμιο pink Mercedes”. Ο καθένας μπορεί να κρίνει διαφορετικά την κίνηση αυτή, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι χρόνοι των Perez και Stroll δικαιώνουν μέχρι τώρα αυτή την επιλογή. Σε απόσταση από την Racing Point φαίνεται να βρίσκεται η Renault. Η γαλλική ομάδα, μετά το κάζο του 2019 και την απώλεια της τέταρτης θέσης στους κατασκευαστές φαίνεται ότι άφησε στην άκρη τους πειραματισμούς. Ακολούθησε λοιπόν την πιο “λογική” μορφή σχεδίασης του μονοθεσίου, και με το ταλαντούχο δίδυμο των Ricciardo και Ocon, ελπίζει φέτος να γευτεί λίγη σαμπάνια. Εμπόδιο στο δρόμο της αναμένεται να σταθεί η Mclaren. Η ιστορική ομάδα μπορεί να μην έχει φέτος την αλματώδη περσινή εξέλιξη, ούτε τους τέλειους χρόνους που θα περίμενε κανείς, όμως η διοίκηση της ομάδας και το “παιχνιδιάρικο” δίδυμο Sainz- Norris δεν πρόκειται να αφήσουν τα πράγματα στην τύχη τους…

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.essentiallysports.com%2Fmclaren-f1-tease-a-radical-new-livery-for-2020-with-british-american-tobacco-sponsor%2F&psig=AOvVaw2KRXjosx72u1h-_By8MUEa&ust=1584101069166000&source=images&cd=vfe&ved=0CAMQjB1qFwoTCPDQ29XylOgCFQAAAAAdAAAAABAn
Η Mclaren ίσως διεκδικήσει στα ίσια βάθρο φέτος

Η μάχη του Low Midfield

Λίγο πιο χαμηλά από τις προηγούμενες ομάδες φαίνεται να βρίσκονται οι υπόλοιπες 4, δηλαδή η Alpha Tauri, η Alfa Romeo, η Williams και η Haas. Η ιταλική ομάδα, πρώην Toro Rosso, δείχνει να βρίσκεται σε μια στάσιμη κατάσταση συγκριτικά με το τέλος της προηγούμενης σεζόν, αλλά ο κινητήρας της Honda δείχνει φέτος αξιόπιστος και ικανός να χαρίσει στους “άσπρους ταύρους” κάποια καλά πλασαρίσματα. Σε στάσιμη πορεία δείχνει να τρέχει και Alfa Romeo. Η ιστορική ομάδα της Ιταλίας, πλην της αναλαμπής του Kubica, δεν έδειξε άλλα δείγματα ανοδικής πορείας και δεν κατάφερε να συμπληρώσει πάρα πολλούς γύρους στην πίστα της Βαρκελώνης, συγκριτικά με πέρυσι. Ευχάριστο είναι το γεγονός ότι θα απολαύσουμε για άλλη μια χρονιά τις επικές ατάκες του Kimi, εντός και εκτός πίστας. Σε αντίθεση με τις δυο προηγούμενες ομάδες, η Williams έκανε τεράστια άλματα σε σχέση με πέρυσι. Κατάφερε φέτος να συμπληρώσει σχεδόν τους διπλάσιους γύρους, και με τον ταλαντούχο Russell, αλλά και τον νεόφερτο Latifi ελπίζει να αφήσει πίσω της τις δυο προηγούμενες απελπιστικές χρονιές… υπάρχει όμως αρκετός δρόμος ακόμα να διανυθεί. Στην τελευταία θέση αφήνουμε τη Haas. Οι Αμερικανοί, παρόλο που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην Ferrari, δείχνουν αναξιόπιστοι, καθώς συμπλήρωσαν τους λιγότερους γύρους στην πίστα. Πρόβλημα στη Haas φαίνεται ότι αποτελεί και η διοίκηση, με ανεξήγητες αποφάσεις να λαμβάνονται. Έτσι τα σενάρια για αποχώρηση στο τέλος της χρονιάς φουντώνουν.

F1.com
Η Williams και οι Racing Point, οι 2 ομάδες που φορούν πελατειακό κινητήρα Mercedes.

Κορονοϊού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος, λοιπόν, αναμένουμε την έναρξη του πρωταθλήματος, ώστε να γνωρίσουμε τον πρώτο νικητή της Formula 1 για τη νέα δεκαετία. Προς το παρόν ας ευχηθούμε στους νοσούντες των ομάδων περαστικά, γρήγορη ανάρρωση και επιστροφή στη δράση. Όσον αφορά το πρωτάθλημα… θα επαληθευτούν άραγε οι προβλέψεις μας;

Διάβασε επίσης!

Ψήφισε το καλύτερο άρθρο για το μήνα...