F1: New Season Welcoming

Η αναμονή για τον πρώτο αγώνα F1 για το 2017 κοντεύει να τελειώσει. Το Αυστραλιανό grand prix της Μελβούρνης δεν είναι καθόλου μακριά.

Η αναμονή για τον πρώτο αγώνα F1 για το 2017 κοντεύει να τελειώσει. Το Αυστραλιανό grand prix της Μελβούρνης δεν είναι καθόλου μακριά.

Τι έχει αλλάξει όμως στα μονοθέσια από το 2016; Για πάμε να δούμε…

Αρχικά, σύμφωνα με τη FIA, τα μονοθέσια φέτος θα είναι έως και 5 δευτερόλεπτα γρηγορότερα σε κάποιες πίστες. Στην Βαρκελώνη ξεκίνησαν τα ανεπίσημα δοκιμαστικά πριν την έναρξη του πρωταθλήματος, στα οποία η Ferrari έκανε χρόνο 0,7 δευτερόλεπτα γρηγορότερο από την Mercedes, με τις Redbull και Williams να ακολουθούν.

Η αναμονή για τον πρώτο αγώνα F1 για το 2017 κοντεύει να τελειώσει. Το Αυστραλιανό grand prix της Μελβούρνης δεν είναι καθόλου μακριά.

Δες τη σύγκριση 2016-2017 στην πίστα της Βαρκελώνης εδώ:

Πάμε όμως να δούμε τις φετινές αλλαγές. Σε τεχνικό επίπεδο τα μονοθέσια θα είναι πολύ πιο αποδοτικά αλλά και βαριά, καθώς τα ελαστικά και το αμάξωμα θα είναι πιο φαρδύ. Συγκεκριμένα, τα ελαστικά θα είναι κατά 25% πιο φαρδιά, ώστε να υπάρχει καλύτερο και πιο αεροδυναμικό κράτημα. Θα είναι πιο ανθεκτικά σε σχέση με πέρυσι, χωρίς όμως να υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των soft – super soft και super soft – ultra soft. Επίσης θα υπάρχουν αλλαγές και στο μέγεθος του μονοθέσιου, τόσο στο μάκρος (αυξάνεται από 180 σε 200 cm), όσο και στο ύψος (μειώνεται από 95 σε 80 cm) κάτι που μαζί με τα ελαστικά βαραίνει αρκετά το αμάξι (722 κιλά φέτος, σε σχέση με 702 κιλά πέρυσι).

Από άποψη μηχανής, υπάρχουν λιγότερες ελευθερίες στον σχεδιασμό των μηχανών σε σχέση με τις προηγούμενες σεζόν. Παρ’ όλα αυτά, ο κανόνας των 4 μηχανών ανά οδηγό παραμένει ο ίδιος.

Η αναμονή για τον πρώτο αγώνα F1 για το 2017 κοντεύει να τελειώσει. Το Αυστραλιανό grand prix της Μελβούρνης δεν είναι καθόλου μακριά.

Στο προηγούμενο άρθρο για την F1 (το τελευταίο για τη σεζόν του 2016), είχαμε θίξει το πρόβλημα της υπερβολικής τεχνολογικής εξέλιξης των μονοθέσιων και είχαμε αναρωτηθεί για το αν αυτή είναι ικανή να επηρεάσει το αποτέλεσμα ενός αγώνα -κι ενός πρωταθλήματος- περισσότερο από την οδηγική ικανότητα. Επάνω σε αυτό το ερώτημα η FIA απαντάει: θέλουμε τα χέρια (δηλ. οι οδηγοί) να καθορίζουν τον αγώνα και όχι οι μηχανικοί. Με τους φετινούς κανόνες, οι οδηγοί θα έχουν δικαίωμα σε ρυθμίσεις μόνο στην αρχή κάθε αγώνα, κάτι που δεν θα τους επιτρέψει τα σερί ελεγχόμενα μπλοκαρίσματα στους τροχούς.

Φυσικά, αυτό θα κάνει πιο δύσκολη την οδήγηση και τον χειρισμό των μονοθέσιων. Ο Lewis Hamilton δήλωσε χαρακτηριστικά πως στα δοκιμαστικά της Βαρκελώνης ένιωσε το μονοθέσιο γρηγορότερο στις στροφές. ‘‘Χρειάζεται μεγαλύτερη επιδεξιότητα και καλύτερη φυσική κατάσταση για να ελέγξεις το μονοθέσιο. Πρέπει να χτίσεις μύες σε αντίθεση με το να μειώσεις το βάρος σου, ώστε να μπορέσεις να το καθοδηγήσεις σωστά στην πίστα’’.
Για εμάς, τους απλούς θεατές, ένα είναι σίγουρο: τα φετινά μονοθέσια θα φαίνονται και θα ακούγονται καλύτερα στην πίστα. Μπορείτε να το διαπιστώσετε κι εσείς εδώ:

By Βίκυ Δρούγα

Διάβασε επίσης!

Ψήφισε το καλύτερο άρθρο για το μήνα...