Φοιτητές και Οργάνωση χρόνου

Ελπίδα- Ελισάβετ Πρώϊα

Ελπίδα- Ελισάβετ Πρώϊα

Share on facebook
Share on twitter

Ως φοιτήτρια, κατάλαβα πόσο σημαντική είναι η διαχείριση και οργάνωση του χρόνου. Λίγο τα μαθήματα της σχολής, λίγο η ενήλικη ζωή, λίγο οι βόλτες και οι άλλες καθημερινές δραστηριότητες, έχουν ως αποτέλεσμα να μην φτάνουν οι 24 ώρες της μέρας.

Είναι σημαντικό να κάνουμε ένα πρόγραμμα για να είμαστε πιο παραγωγικοί αλλά και ταυτόχρονα να μπορέσουμε να έχουμε και λίγο ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό μας. Να κάνουμε ό,τι θεωρούμε σημαντικό χωρίς άγχος. Να προλαβαίνουμε τα deadlines, να φέρνουμε εις πέρας περισσότερα πράγματα και να έχουμε και χρόνο για διασκέδαση και ξεκούραση. Με λίγα λόγια, να καταφέρουμε να βρούμε τη λεπτή ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.

Τώρα που είμαστε πολλές ώρες στο σπίτι και οι περισσότερες μας δραστηριότητες γίνονται ηλεκτρονικά, είναι σημαντικό μοιράσουμε σωστά τον χρόνο μας, έτσι ώστε να μην είμαστε όλη μέρα μπροστά από έναν υπολογιστή, δουλεύοντας και από την άλλη βλέποντας όλη μέρα Netflix. Ακόμα και όταν επανέλθει το δια ζώσης, που στο πλάνο θα μπουν και οι χρόνοι μετακίνησης, το να έχεις ένα πλάνο και μια οργάνωση θα βοηθήσει πολύ στη μείωση του άγχους στην αύξηση της παραγωγικότητας σου στην καθημερινή ζωή.

Είναι σημαντικό να βρούμε την ισορροπία μεταξύ της ακαδημαϊκής- επαγγελματικής και της προσωπικής μας ζωής. Να είμαστε σε θέση, δηλαδή, να μπορούμε να μοιράσουμε τον χρόνο μας αποτελεσματικά. Μπορεί να ακούγεται πολύ δύσκολο και απίθανο να γίνει, αλλά για να βρεις το ιδανικό πρόγραμμα διαχείρισης χρόνου για εσένα, πρέπει να πειραματιστείς μέχρι να μπεις σε μια σωστή σειρά. Βάλε τον πισινό σου κάτω, κάνε μια έρευνα, δοκίμασε πράγματα και βρες πως μπορείς να διαχειριστείς τον χρόνο σου αποτελεσματικά.

to do list

Φοιτητές και Οργάνωση χρόνου 101

1- Πάρε έμπνευση.

Μιλάω για αυτά τα βιντεάκια στα social media, που βλέπεις ανθρώπους να ξέρουν τι κάνουν με τη ζωή τους, έχουνε βρει τους ρυθμούς τους, είναι πολύ παραγωγικοί και επιτυχημένοι και απλά η ρουτίνα τους είναι ψυχαναγκαστικά τέλεια και σε κάνουν να θέλεις να γίνεις και εσύ σαν αυτούς. Είναι αδύνατον να κάνεις ό,τι κάνουν αυτοί και εν τέλη δεν είναι αυτός ο στόχος. Μέσω, όμως, αυτών των ανθρώπων θα βρεις το κίνητρο για να γίνεις και εσύ καλύτερος. Μπορείς να πάρεις ιδέες και τις προσαρμόσεις στα δικά σου δεδομένα.

2. Καθάρισε και οργάνωσε τον χώρο σου.

Αν είσαι άτομο που του αποσπάτε εύκολα η προσοχή, αυτό ίσως είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα. Όταν κάθεσαι για παράδειγμα να διαβάσεις και ο χώρος σου δεν είναι καθαρός και μαζεμένος, θα σηκώνεσαι συνεχώς να κάνεις μικροδουλίτσες-οπότε διάβασμα “γιοκ”. Επίσης, σε ένα γραφείο ή σε ένα δωμάτιο που είναι χαώδες, δεν θα είσαι σε θέση να βρίσκεις σημαντικά πράγματα για τη δουλειά σου και δεν θα αισθάνεσαι άνετα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και να χάνεις πολύτιμο χρόνο αλλά και να κουράζεσαι περισσότερο. Φρόντισε, λοιπόν, να είναι άνετος ο χώρος σου. Από ένα απλό συμμάζεμα μέχρι μια άνετη και εργονομική καρέκλα, ένα μαξιλαράκι στην πλάτη, ένα υποπόδιο, είναι όλες εκείνες οι μικρές ανεσούλες για να μην καταπονείτε το σώμα σου και να μην κουράζεσαι.

3. Κάνε λίστες και έχε ως Ευαγγέλιο την ατζέντα σου.

Κράτα μια ατζέντα με λίστες για τα πράγματα που έχεις να κάνεις, προκειμένου μην τα ξεχάσεις αλλά και να έχεις μετά την ικανοποίηση να τα σβήσεις από τη λίστα. Στο ημερολόγιο, μπορείς να σημειώνεις τα deadlines για να μην τα χάνεις. Εκτός από αυτό, μπορείς να σημειώνεις οτιδήποτε θα σε βοηθήσει να μην ”χάνεσαι”.

Μπορείς να δημιουργήσεις ένα πλάνο. Ξεκίνα με τις πιο σημαντικές εργασίες ή αυτές που πρέπει να γίνουν σύντομα. Η οργάνωση σε επίπεδα προτεραιότητας, βοηθά στη δημιουργία ενός πλάνου, οπότε έχεις μια γενική εικόνα για το τι έχεις να κάνεις. Κάνε ένα πρόγραμμα το οποίο δεν θα είναι πολύ ”βαρύ”, για να μη σε αποθαρρύνει.

Στην ατζέντα σου μπορείς να προσθέσεις και κάποια χρονικά όρια για την κάθε εργασία. Ο χρονικός περιορισμός θα σε πιέσει λίγο, αλλά θα σε κάνει πιο αποτελεσματικό, ακόμα και αν χρειαστεί να προσθέσεις λίγα λεπτά ακόμα. Για να βρεις πόσο χρόνο περίπου χρειάζεσαι, τις πρώτες φορές μπορείς να καταγράψεις τις εργασίες που κάνεις.

Εκμεταλλεύσου τα κενά μεταξύ μετακινήσεων, για να οργανώσεις τα e-mail σου ή να κάνεις το πρόγραμμα σου. Όταν είσαι στο λεωφορείο ή περιμένει κάπου, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να σχεδιάσεις το αυριανό πλάνο στην ατζέντα σου ή να κάνεις άλλες μικροδουλίτσες.

Υπάρχουν πάρα πολλές εφαρμογές που μπορούν να σε βοηθήσουν στο να μπεις σε πρόγραμμα (Notion, Google calendars κ.α), δοκίμασε και βρες αυτή που σε βολεύει. Όμως, το σημαντικό είναι να μην αφήνεις το πλάνο σου να σε αποθαρρύνει. Μην τρομάζεις με τον όγκο. Κοίτα ένα- ένα τα task σου και τοποθέτησε τα σε μια σειρά.

4. Πες όχι στην αναβλητικότητα και τους αντιπερισπασμούς.

”Μην αφήνεις για αύριο κάτι που μπορείς να κάνεις σήμερα”, λέει ο λαός. Ε, για να το λέει κάτι θα ξέρει.

Βάλε daily goals και αφού τα ολοκληρώσεις, επιβράβευσε τον εαυτό σου. Ακόμα, τα συχνά -ποιοτικά- διαλείμματα μπορούν να βοηθήσουν στο να μη βαριέσαι. Δεν βοηθούν μόνο στο να ξεκουράζεται το μυαλουδάκι μας αλλά και το σώμα μας. Σήκω, κάνε μια βόλτα, κάνε λίγη γυμναστική ή βγες μια βόλτα. Αρκεί αυτά τα διαλείμματα να μην διαρκούν ώρες ατελείωτες… γκουχου instagram… γκουχου tik tok…

Ό,τι αφήνουμε για τελευταία στιγμή και μας αγχώνει πάρα πολύ και δεν γίνεται και με μεγάλη επιτυχία. Και κάτι ελάχιστο να κάνουμε κάθε μέρα, μειώνει τον όγκο εργασίας. Σημαντικό είναι, επίσης, να μάθεις να λες Ο-Χ-Ι μερικές φορές. Όταν αναλαμβάνουμε παραπάνω εργασίες από αυτές που μπορούμε να κάνουμε, λογικό είναι να μην τα προλαβαίνουμε όλα ή να μην τα κάνουμε αποτελεσματικά. Επιπλέον, όταν κάθεσαι για να κάνεις μια δουλειά και κατά βάθος θέλεις να δεις tik toks, πες όχι στον εαυτό σου, απενεργοποίησε το κινητό σου και συγκεντρώσου στο task σου. Ειδικά αν οι ειδοποιήσεις σου αποσπούν την προσοχή, το να έχεις το κινητό σου στο αθόρυβο είναι πολύ καλή ιδέα.

reading

Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται υπερβολικά. Αλλά, στην πραγματικότητα είναι μια διαδικασία που διευκολύνει τη ζωή σου. Είναι θέμα συνήθειας. Η οργάνωση, άλλωστε, βοηθά στη μείωση του άγχους, καθώς και στο να είσαι πιο αποδοτικός και να μοιράζεις τον χρόνο σου σωστά, έτσι ώστε να μπορείς να επιτυγχάνεις όλους σου τους στόχους αλλά και να έχεις ελεύθερο χρόνο. Δεν χρειάζεται να αλλάξεις όλη σου τη ρουτίνα και να αρχίσεις να λειτουργείς σαν ρομπότ. Απλά βρες κάποιες πρακτικές, όποιες και αν είναι αυτές, που θα σε βοηθήσουν να είσαι πιο αποδοτικός και λιγότερο αγχώδης.

https://www.lifesteps.gr/periexomeno/uploads/2018/05/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%87%CE%B5%CE%AF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%85-1%CE%B1%CE%B1.png

Πηγές: lifesteps, in2life

Διάβασε επίσης!

Ψήφισε το καλύτερο άρθρο για το μήνα...